Islandia praktycznie

Ważną kwestią wyjazdu na Islandię jest to, jak zwiedzać i poruszać się po wyspie, jaki jest stan dróg i oczywiście dla wielu najważniejsza sprawa – czy Islandia faktycznie jest aż tak droga jak się wydaje, czy trzeba wydać majątek żeby ją zobaczyć, jaką walutę zabrać i jak płacić. Islandia – jak poruszać się po wyspie […]

fiordy islandzkie

Islandia – jak zaplanować podróż

Islandia – takie moje marzenie od czasów, kiedy byłam jeszcze nastolatką. Zaczytując się w „Sadze o Czarnoksiężniku” autorstwa Margit Sandemo, w jej opisach Islandii w wyobraźni widziałam nieprzyjazne dla człowieka, nagie pustkowia, gdzie spotkać można jedynie skały, pola lawy, wodospady i strumienie. Można by pomyśleć, że cóż w tym ciekawego. Jednak już wtedy zapragnęłam to […]

Wybrzeże Czarnogóry – stare miasta i piaszczyste plaże

Odpocząć, wygrzać się w cudownym słońcu, poleniuchować. Popatrzeć na cudnie szumiące fale i odległy horyzont, gdzie morze spotyka się z niebem. Kocham góry, ale morze też uwielbiam i jak tylko jest możliwość, wyjazdy planuję tak, żeby poświęcić choć chwilę na nadmorskie nicnierobienie. A wybrzeże Czarnogóry nadaje się do tego idealnie! Z jednej strony cudowne, ciepłe […]

Cetynia, Park Narodowy Lovcen i nocna Boka Kotorska

Niewiele ponad 30 km od wybrzeża Adriatyku, w krasowej dolinie na wysokości ok 650 m n.p.m., tuż u stóp masywu górskiego – Parku Narodowego Lovcen – przycupnęło małe miasteczko – Cetynia. Miasteczko, gdzie rozwijała się kultura Czarnogóry i które jeszcze 100 lat temu było stolicą tego górzystego kraju. Po opuszczeniu Rijeki Crnojevicy, po przejechaniu niespełna […]

Rijeka Crnojevića – w drodze na wybrzeże Czarnogóry

Rijeka Crnojevica – nazwa, której chyba nawet dobrze nie potrafię wymówić, a która tyle oznacza – bo jest to i rzeka cudnie meandrująca i wpadająca do Jeziora Szkoderskiego i maleńka miejscowość nad nią leżąca, cicha i spokojna, ale jakże urokliwa. Opuściliśmy Durmitor w ulewnym deszczu z nadzieją odnalezienia ciepła i słońca bliżej wybrzeża. I jakie […]

prutas z głową w chmurach

Prutas – z głową w chmurach

Po niesamowitym wieczornym spektaklu, kolejny dzień obudził się co nieco mokry i zamglony, a nas przywitało stadko owiec. Plan na ten dzień był oczywisty – ruszamy na szlak, a wybór padł na szczyt, który przyciągnął nasz wzrok poprzedniego dnia – Prutas a dalej nad przepiękne jezioro Skrcko. Pojechaliśmy więc do Todorov Do, skąd postanowiliśmy wystartować. Kiedy […]

bobotov kuk

Bobotov Kuk – najwyższy szczyt Durmitoru

Durmitor – kiedy jakiś czas temu zupełnie przez przypadek natknęłam się w sieci na zdjęcia z Durmitoru – od razu wiedziałam – kiedyś tam będę. I kiedy zdecydowaliśmy, że kolejnym kierunkiem naszego wyjazdy będą Bałkany i Czarnogóra,  od razu było wiadome że na pewno zawitamy w Durmitorze. Dodatkowo tak się złożyło, że nasz wyjazd zaczęliśmy właśnie […]

jaskinia postojna

Największa atrakcja Słowenii – Jaskinia Postojna

Na ostatni dzień naszych słoweńskich wakacji zostawiliśmy sobie najbardziej rozpoznawalną atrakcję Słowenii – Jaskinia Postojna. Potojna to w obecnej chwili nie tylko jaskinia – to cały kompleks na który obok jaskini składa się i muzeum fauny jaskiniowej Vivarij Proteus i wystawa dotycząca jaskini – EXPO Postojna Cave Karst i ogromna ilość budek z jedzeniem i […]

wybrzeże słowenii, piran

Wybrzeże Słowenii – czy warto?

Do Słowenii pojechaliśmy głownie zobaczyć Alpy Julijskie i pochodzić po tamtejszych szlakach, ale skoro i tak mieliśmy w planach Jaskinię Postojną, a do wybrzeża do nadłożenia zaledwie ok 60 km, to jak moglibyśmy nie skorzystać, żeby choć przez 1 dzień nie pouskuteczniać nicnierobienia i wygrzewania się na słońcu nad Adriatykiem? Jednak czy wybrzeże Słowenii jest […]